עבודה חוקית בחו"ל

ויזה

עבודה בחו"ל הפכה לחלק בלתי נפרד מהחיים שלאחר השירות הצבאי, אך לא רק. ישנם חיילים משוחררים רבים אשר בוחרים לעבוד בחו"ל כדי לאסוף כסף לטיול, בין אם הוא בתאילנד, בפילפינים, כיוון אוסטרליה, ניו זילנד או דווקא ארה"ב. עם זאת, עבודה בחו"ל מושכת גם אנשים בשלבים אחרים בחייהם, למשל כאלה שבודקים כיוון של הגירה מהארץ. מה חשוב לבדוק על מנת לוודא שהעבודה היא חוקית? לאן לפנות?

מהי עבודה חוקית בחו"ל?

עבודה חוקית בחו"ל בכל מקום על הגלובוס היא כזו שקיבלתם עבורה קודם כל היתר עבודה, אשרת עבודה, ויזת עבודה או כל שם אחר שתקראו לאותו נייר שעושה את כל ההבדל בין עבודה אליה ניתן לקום בשקט לבין כזו שאתם בתוככם רועדים להתייצב בה עכל בוקר (או ערב, תלוי…). לא כדאי לקחת את הסיכון. עבודה חוקית בארה"ב או עבודה חוקית באירופה יכולה לקרב בין תרבויות אם היא נעשית בדרך הנכונה והחוקית. עבודה שנעשית בצורה לא חוקית, לעומת זאת, יכולה רק להרחיק וחבל.

לעבוד בחו"ל עם דרכון זר

דרך ראשונה לעבוד בחו"ל באופן חוקי הוא להיות בעל אזרחות באותה מדינה או קבוצת מדינות, כך שאם יש לכם דרכון איטלקי לדוגמה, הוא נחשב בתור דרכון אירופאי כך שאתם יכולים לעבוד לא רק באיטליה אלא בכל מדינה אחרת שנמצאת באיחוד האירופי. עם זאת, לרבים מאיתנו אין אזרחות ודרכון למדינה בה אנו רוצים לעבוד. רבים בעלי דרכון ישראלי מעוניינים לעבוד בחו"ל באופן חוקי ואף מצליחים. מה נחוץ לשם כך?

לעבוד בחו"ל עם דרכון ישראלי בלבד

אם אתם בעלי דרכון ישראלי בלבד, או שאין לכם דרכון הקשור למדינה בה תרצו לעבוד, ישנן מספר אפשרויות:

  • הסכמי טיול-עבודה: עם מדינות שיש לישראל קשרים טובים עימן גובשו הסכמי טיול- עבודה, למשל עם מדינות כמו גרמניה, צ'כיה, אוסטרליה ועוד. במסגרת הסכם זה ישנה מכסה שאותה מדינה קובעת לקבלת כמות מסוימת של צעירים ישראלים לשילוב של עבודה וטיול.
  • הוצאת ויזת עבודה: אם מדובר על ארה"ב למשל, ניתן להוציא ויזת עבודה בשגרירות ארה"ב. אישורי עבודה לארה"ב ניתנים לפרק זמן מסוים ולסוג מסוים של עבודה, כך שלא תוכלו לעבור מן העבודה בה התחלתם לסוג עבודה אחר ללא קבלת אישור נוסף. ויזת העבודה הניתנת נקראת B2H וזוהי ויזת עבודה זמנית. כדאי לפנות לשגרירות לפני הגעתכם ולברר עם איזה מסמכים בדיוק עליכם להגיע, כדי שהתהליך יהיה זריז ככל שניתן.
  • תכניות עבודה: מלבד מסגרת הסכמי טיול- עבודה ישנן מסגרות נוספות שעימן ניתן להגיע לעבודה בחו"ל. מדובר על מסגרות המעגנות ומסדרות את כל הקשור לעבודות שהפכו פופולאריות מאוד ומתאימות גם למדינה המארחת כמו מכירה בעגלות, מכירת תמונות שמן מבית לבית שנפוצה באירופה, עבודה כאופר לתקופת הקיץ ועוד. עם זאת, ישנן עבודות נוספות מלבד עגלות שהפכו כבר לשם שני לעבודה בחו"ל, במיוחד בארה"ב: עבודה בספינות נופש, אבטחה, עבודה בקהילה היהודית, למשל מטעם הסוכנות היהודית ועוד.

מחפשים לעבוד בחו"ל? רוצים, ובצדק, לעשות את הדברים כמו שצריך ולעבוד באופן חוקי? אנו בחברת visa123  מרכזים את כל השירותים הקשורים להנפקת ויזה ואישורי עבודה ונשמח לעמוד לרשותכם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יצירת קשר
דילוג לתוכן
דילוג לתוכן